
Protecció Civil ha anunciat que manté en vigor el Pla Bàsic d’Emergència Municipal per ozó troposfèric i altres contaminants, amb un avís actiu per nivells moderats de partícules PM10. Aquesta decisió és conseqüència de l’informe de la Direcció General de Qualitat Ambiental i Canvi Climàtic de la Generalitat, anunciant que la contaminació a la conurbació de Barcelona, que inclou Castelldefels, ha arribat a nivells preocupants. Els mitjans diuen que la mitjana diària de PM10 ha superat els 50 µg/m³, indicant que la qualitat de l’aire pot ser perjudicial per a la salut, especialment per a persones vulnerables com la gent gran i infants. En resposta, el consistori recomana diverses mesures per reduir les emissions, incloent utilitzar el transport públic, caminar o muntar en bicicleta, així com promoure una conducció eficient. A més, amplien la comunicació amb els ciutadans per informar-los sobre els perills i les accions a seguir durant aquesta fase d’avís preventiu.
- Et Recomanem -
